Contact

Over Chiever

Merkenbureau Chiever is een juridisch adviesbureau. Wij adviseren bij de bescherming van merken, handelsnamen, auteursrechten en design. Wij beheren en bewaken internationale merkenportefeuilles en zorgen ervoor dat onze klanten controle en overzicht over hun merkregistraties krijgen. Daarnaast adviseren wij bij conflicten. Chiever is opgericht op 1 januari 2011 door de voormalig partners en eigenaren van Shield Mark (1994).

Wat verwacht een klant van een merkenbureau?

Naar ons idee hebben bedrijven met een internationale merkenportefeuille tegenwoordig vooral behoefte aan een merkenbureau dat

  • Betrokken en pro-actief is
  • Snel handelt en service levert
  • Overzicht en controle over alle registraties verzorgt
  • Deskundig is
  • Een competitieve prijs biedt

Tegen deze achtergrond hebben wij onze missie geformuleerd.

Missie

Chiever streeft er naar om, gemeten naar kwaliteit, professionaliteit en service, de hoogst aangeschreven dienstverlener in zijn marktsegment te zijn.

Ervaring en deskundigheid resulteert in heldere adviezen

Ons team bestaat uit ervaren mensen. Niet alleen onze merkenadviseurs maar ook onze praktijkmedewerkers – waaronder een aantal juristen – hebben hun sporen ruimschoots verdiend in de merkenwereld.┬áMet dit team van experts zijn wij in staat onze klanten advies op hoog niveau te leveren, iets waar het internationale merkenrecht tegenwoordig om vraagt. Daarnaast gebruiken wij onze ervaring en expertise ook om praktisch en concreet te adviseren, met heldere conclusies, waarbij niet alleen juridische aspecten aandacht krijgen, maar ook de marketingkant van het merk wordt meegewogen.

Big enough to cope, small enough to care

Wij menen dat een merkenbureau met een beperkte omvang de beste service biedt aan zijn klanten. Groot genoeg om continuïteit te bieden, klein genoeg om betrokken te blijven en dicht bij de klant te staan. Om die reden gaan wij uit van een groeiscenario tot 25-30 medewerkers. Een bijkomend voordeel van deze omvang is dat we weinig overhead hebben, waardoor we een competitief tarief kunnen blijven bieden.

Overzicht en controle over uw merkenportefeuille

Bij onze start in 2011 kregen wij de kans te kiezen voor de nieuwste mogelijkheden op automatiseringsgebied. Zonder ballast uit het (papieren) verleden konden we investeren in een geavanceerd merken-managementsysteem. Hierdoor werken wij geheel digitaal. Klanten met grote merkenportefeuilles geven wij online toegang tot al hun registraties en dossiers. Hierdoor krijgt de klant 24/7 overzicht en controle over zijn merkenportefeuille. Bovendien zorgt dit systeem voor transparantie, snelle service en efficiency.