Hoge mate van herkenning

EUIPO komt tot zijn conclusie op basis van een groot aantal ingediende bewijsstukken. Deze tonen allemaal ‘ondubbelzinnig aan dat het merk een hoge mate van herkenning geniet bij het publiek’, aldus EUIPO.

Tommy Hilfiger

Profiteren

Ondanks het feit dat de logo’s door de toevoeging van de woorden Dolce Gusto ook verschillen van het Hilfiger-logo, meent EUIPO dat het publiek een link zal leggen tussen beide merken. Dolce Gusto profiteert op onrechtmatige wijze van de grote bekendheid van de Tommy Hilfiger-vlag en krijgt daarom geen registratie voor onder andere kleding, schoenen, tassen, horloges, juwelen en brillen.

Waarschuwing

De uitspraak is een duidelijke waarschuwing aan het adres van iedereen die probeert een graantje mee te pikken van de bekendheid van het Tommy Hilfiger-merk. Ook de toevoeging van de woorden Dolce Gusto voorkomt niet dat het een inbreuk is. De oppositie van Tommy Hilfiger bij het Europese merkenbureau werd behandeld door Chiever.